tirsdag den 17. juli 2012

Ferietid.

I den her ferie tid, er det ikke ubetinget nemt. Jeg nyder min ferie, jo. Jeg nyder at sove længe, ja for fanden. Jeg nyder mine børn, ihvertfald det meste af tiden. Men det er lidt mærkeligt at være på ferie alene. Jeg er sådan set slet ikke 'på ferie', jeg er lige nu i sommerhus, hvor vi har fejret morfars fødselsdag, men imorgen tager vi hjem og nyder resten af ferien derhjemme. Med fred og ro og forhåbentligt noget sol og varme og strand tur.
På vej herop i sommerhuset igår, siger min skønne søn: 'Mor. Jeg savner dengang vi skulle på ferie alle sammen sammen, og vi havde det så hyggeligt' Jeg kunne kun svare ham:'Det gør jeg også' For vi havde en mega hyggelig ferie fx sidste år. I luksus telt, på camping plads med pool und alles i Sverige. Det VAR en fantastisk ferie. Og jeg sidder lige nu og kunne godt drømme om at vi var på vej på ferie i en pakket bil - alle sammen. Men, måske ham der Turéll var en klog mand alligevel, fordi et forhold kan ikke overleve på fantastiske ferier, man skal vist alligevel holde bare lidt af sin hverdag...
Jeg trækker lige vejret dybt...
Der er mange følelser i det her liv. Og jeg prøver at lade dem være der.
Men nu løber jeg nu altså lige en tur.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fint formuleret, det der med de fantastiske ferier og hverdagen.

    Jeg er selv ved at gennemgå en seperation, en rigtig grimmer en, og der dukker en masse følelser og spørgsmål op hele tiden, som man skal forholde sig til. Det er skide hårdt, og jeg synes du er modig at du deler dem, på din blog.
    De bedste hilsener
    Anne Lotte

    SvarSlet
  2. Kære Anne Lotte.
    Tusind tak for din kommentar. Jeg bliver så glad, især når du skriver sådan nogle pæne ting :-)
    Det ER bare skide hårdt at blive skilt/gå fra hinanden. Det er det. Og det tror jeg virkelig er vigtigt at 'lade det være'. Altså kunne holde ud at være der hvor det gør ondt, for jeg tror først man kan komme videre når man har dealet med det. Men det bliver også nemmere i det øjeblik at man lader det være okay at det gør ondt!
    Jeg ønsker dig det bedste fremad, og giv endelig lyd igen hvis du har lyst.
    Mange (julekulrede) hilsner
    Anna

    SvarSlet