lørdag den 9. juni 2012

Pros and cons om singlemummy livet

Der flyver maaange tanker rundt i mit hovedet for tiden.
Og idag (som så var i tirsdags, men min computer driller så indlægget kommer først på idag) var jeg ude for en (sjov) oplevelse der fik mig til at lave en lille pros and cons liste i mit hoved over det der singlemummy life.
Nå, men selve oplevelsen var at jeg gik en tur på Frederiksberg. Op og ned af Godthåbsvej, på Grundlovsdag så det meste var lukket (hvilket mit dankort nok egentlig var ret glad for) MEN blomsterhandleren havde jo åbent, og jeg elsker blomster, og havde egentlig tænkt mig at jeg i mit nye liv ville købe friske blomster hver uge (men det var igen det der med dankortet)
Jeg gik ind, valgte nogle smukke hvide roser og skulle betale. Manden spørger på gebrokkent dansk:"Hvem du købe blomster til? Du købe blomster til din kæreste?"
Mig:"Nej, de er nu bare til mig selv"
Ham:"Hvorfor du købe til dig selv, din kæreste ikke hjemme?"
Mig:"Jeg har ikke nogen kæreste"
Ham:"Hvad? Hvorfor ikke? Sådan en smuk pige som dig? Skal jeg finde en til dig?
Mig:"Ha ha,ja, jeg ved det sgu egentlig heller ikke helt"
Ham:"Du få 10 kr. i rabat fordi du købe til dig selv"

Der startede min hjerne jo så.
Listen blev som følger:

Pros:
Rabat hos blomstermanden
Ingen til at nedlægge veto over mine lyslilla stole, (maaaange) lysestager eller roomspray
Frit valg på madlavningshylden (kikærter, oliven, artiskokker all the time)
Ingen ACDC på Ipoden
Kun vasketøj i vasketøjskurven

Cons:
Ingen til at putte med inde i sengen
Ingen til at holde om mig og kysse mig når jeg allermest har lyst til det
Ingen til at sidde og holde i hånden i parken/til fodboldtræning/skovtur

Man kan jo sige pro-listen er længere end con.....Men hvorfor er det så den der vejer tungest i hjertet?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar