søndag den 6. januar 2013

Back on track.

Jeg har sådan set været tilbage på arbejdet allerede fra d. 2 januar (og, JA, det burde jo seriøst være forbudt at starte så tæt på nytårsaften)
Men det var uden børn, for de var hos deres fra de første dage af det nye år. Så imorgen starter det sådan helt rigtig.
Det der med op meget tidligt mens det stadig er buldermørkt (endnu en burde-være-forbudt), få de dersens børn i noget tøj, prøve at prakke dem noget morgenmad på, for det er nemlig rigtig vigtigt for at klare resten af dagen (mens jeg selv render rundt og lige laver alt muligt i et forsøg på at kammouflere at jeg selv ikke kan få noget ned så tidligt om morgenen), huske gymnastiktøjet og komme ud af døren i god tid. Phy.
Så jeg kan godt forstå når Victoria her til aften fra sin seng siger:"Mor, jeg synes godt det kan være lidt svært at falde i søvn om søndagen, fordi jeg ikke er så vild med at jeg skal i skole imorgen, så det føles lidt mærkeligt indeni."
Mit kloge, skarpe barn.
Hun er sgu cool. Og jeg har valgt (at prøve på) at acceptere at hun bare ikke kan li' at gå i skole, og at hun har nogle issues og kampe selvom hun kun går i 3. klasse. Støtte hende hvor jeg kan, lære hende hvordan livet er, lade hende vide jeg altid er her for hende, og ellers lade hende klare sig lidt selv.
Og så selvfølgelig fortælle hende hvor sød og skøn og sjov og dejlig jeg synes hun er - det kan man aldrig høre for meget :-)
Så er vi igang - 2013!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar