fredag den 9. marts 2012

Ansvar

Ja, så er vi vist startet - Ansvar. Bum!
Men det er en af de ting der fylder i mine tanker for tiden. For nu hvor jeg er singlemummy er det hele jo mit ansvar. Med det hele (dejligt uspecifikt udtryk) mener jeg i mit liv. Selvfølgelig har mine børn stadig deres far, og han er stadig inde over beslutningerne i og om deres liv.
Men i mit liv, mit job, min økonomi, mine fremtidsplaner, mit temperament, mine værdier, mine idéer og tanker. Det er mit - MIT - ansvar at skabe mig det liv, jeg gerne vil have. Der er ikke mere 'Det kan jeg ikke, for han...', 'Det har jeg ikke tid til, for han...'. Det lyder umiddelbart ikke så kønt, men ikke desto mindre er det jo sådan det der parforhold nogle gange er. Ikke så kønt, og fyldt med ansvarsfralægning (is that even a word? Nevermind)
Når nu jeg er utilfreds med at jeg ikke har særlig mange penge at rykke rundt med, er det kun mig selv der kan gøre noget anderledes på det område...Jep, den lader jeg lige synke ind. Mig - Beslutning - Handling....
So here we go - singlemummy'ing it.
Velkommen til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar